Žena, ktorá život miluje i maľuje

08.01.2018 17:55

 

Marcela... žena oduševnelá, empatická, plná entuziazmu, chápavá, pokorná.Žena s krásnymi a očami veľkými ako svet. Vnáša do miestnosti láskavosť. Pri nej cítite pulzujúcu prítomnosť Života.

Od malička ma fascinovali umelecké diela. Vlastne čokoľvek čo bolo iné a vymykalo sa stereotypu každodenného diania v akejkoľvek umeleckej sfére. Už ako dieťa som rada chodievala  na výstavy obrazov. Vtedy som si uvedomovala, že na „odlišné veci“ sa dá pozerať. Ale inými očami. A nedokáže to každý. A tak som si začala viac uvedomovať hodnotu ručných prác a ma malieb. Maľované detaily som čítala medzi riadkami a priam ma to fascinovalo. Z obrazu som akokeby vyčítala cítenie, dianie diela...akoby som čítala príbeh z maľby.

  

 

Život mi dal do cesty rôzne variácie a nepokračovala som ako „umelkyňa“ aj keď som po tom túžila. Jednak som nepoznala osobne žiadneho umelca a jednak mi nemal kto v tomto pomôcť, pracovať na sebe a rozvíjať sa ďalej...Na chvíľu sa táto etapa v mojom živote odložila do šuplíka na niekoľko dlhých rokov a venovala som sa iným veciam. Až keď sa mi narodil syn, nenápadne a potichučky som začala maľovať. Sama. Iba ja a moje pocity, ktoré chápali môj deň. Či som bola veselá, unavená, šťastná, vyčerpaná, sklamaná...štetce a plátno boli akoby mojim denníkom. Keď som sa pozrela na obraz, čítala som svoj príbeh. Čítali môj denník aj iní ľudia.  A ohlasy boli pozitívne. A tak som popri práci maľovala v období nejakého cítenia. Čo mi život dal. Využívala som vlastnú fantáziu a neskôr aj počítač. Teraz akoby dozrel čas. Moja tvorba je ľahko čitateľná. Narastá. Áno, mojím snom je rozvíjať sa ďalej za pomoci odborníka. Cítim, že je čas v tvorení ísť ďalej. 

Keďže som učiteľka v materskej škole, učím deti čítať medzi riadkami, aby pochopili, že všetko okolo nás je krásne. Poniektoré deti už vedia krásnô zachytiť v kresbách. A veľmi ich v tomto podporujem. Vôbec, v akejkoľvek oblasti tvorenia. Veď tvorenie je nádherné, zábavné, poučné, liečivé, nadčasové, individuálne v každom z nás.Vnímam život ako výzvu po každej stránke. Veď život je krásny, iba sa ho treba naučiť čítať a správne mu načúvať.

  

 

Maľba spočíva v kombinácií, akvarel, olej, olejové pastelky, tempera, akryl, sádrový obvay, no najčastejšie farby exteriérové a interiérové, keď sa zvýši z maľby pri prerábaní bytu,-). Čokoľvek čo príde pod ruky.  Neorientujem sa iba na jednu oblasť. Tvorím tak, čo mi v danej chvíli napadne. Najčastejšie však abstrakcia. Aj keď privoniavam viac a viac k maľbe. Ktovie, kam ma ďalej moje pocity zanesú.Obrazy darujem rodine, známym,priateľom. Teší ma keď vidím radosť a vďačnosť v ich očiach.

https://marbyr.webnode.sk/

 

 

 

 

 

 

Kontakt

little Stella 0940578608 tankova.zlatica@gmail.com